Algemeen

nieuwsbrief mei 2025

Nieuwsbrief mei 2025

Rob Böhne neemt afscheid als recreant contactpersoon van de maandagaviond

 

Rob Böhne is lang recreant contactpersoon geweest op de maandagavond en heeft daar afscheid van genomen op maandag 28 april. Hij geeft het rc'er zijn echter niet op want hij wordt het voortaan op de donderdagavond. De wijziging heeft als reden dat Rob zijn gestel het momenteel wat laat afweten en hij daarom maar 1x per week kan badmintonnen. De donderdag komt hem daarbij het beste uit. 

Het bestuur heeft bij monde van Frans Kroon hem als waardering voor al zijn inzet op de maandagavond een bloemetje gegeven. 

Gelukkig is er al een opvolger voor Rob op de maandagavond en dat is Erica Diemeer. Zij zal dat ongetwijfeld met verve gaan doen! 

 

 

 

Terugblik op de Algemene Leden Vergadering van 15 april

De ALV werd goed bezocht en er was een geanimeerde en serieuze inbreng van de aanwezige leden. Alle agendapunten werden soepel doorlopen en kregen instemmende reacties. De Recreanten- , Jeugd- , Competitie-, Bar- en Technische Commissie vertelden wat er zoal in het afgelopen jaar was gebeurd en wat er voor dit jaar op stapel staat. Het klonk allemaal positief. Voor zowel de Stichting als de Vereniging kon een positieve jaarrekening 2024 en een begroting 2025 worden gepresenteerd. Het was goed te constateren dat er de laatste tijd weer een kleine groei van het ledenaantal is wat voor een belangrijk deel toe te schrijven is aan probeerbadminton. Al met al werd duidelijke dat het goed gaat met onze vereniging en dat veel mensen zich op vele manieren zich daar vrijwillig voor inzetten. Chapeau!

Het bestuur zal een aantal genoemde vragen en suggesties oppakken en zo snel mogelijk in uitvoering brengen. 

De notulen van de ALV zijn al terug te vinden op onze website: Club/Organisatie/Algemene Leden Vergadering (je moet wel ingelogd zijn!). 

Zomerbadminton

Zoals inmiddels gebruikelijk kan ook nu weer gebadmintond worden in juli en augustus.  

De speeltijden zijn: 

Recreanten: 

  • Zondagmorgen van 09.00 - 12.00
  • Donderdagmiddag van 13.00 - 16.00
  • Donderdagavond van 19.30 - 22.30 

Competitiespelers: 

  • Vrijdagavond van 19.30 - 22.30

De kosten voor recreanten zijn inclusief nylon shuttles €5 per keer en voor de competitiespelers inclusief veren shuttles €7,50, te voldoen bij binnenkomst. 

Kom dus spelen en neem als gast eens iemand mee! 

Shuttlekanon

 

Onze sponsor Pro6 heeft de onze vereniging een shuttlekanon geschonken. Daar zijn wij heel blij mee! Het apparaat wordt gebruikt bij de competitie trainingen, vooral voor de jeugd, de recreanten training en bij probeerbadminton. Met dit apparaat worden shuttles 'afgeschoten' naar het andere veld. Het gaat er dan natuurlijk om dat je als speler daar goed op weet te reageren.  

 

Toernooien

 

Het Vennewater Open vond plaats op zaterdag 17 mei en was een groot succes. Er werden heel spannende partijen gespeeld en de sfeer was heel gezellig. Er werd door zowel spelers als het publiek druk gebruik gebruik gemaakt van de kantine. 

Op zaterdag 24 mei was er onverwachts weer een toernooi in onze hal, nl. het Open Jeugd Toernooi van Polisport uit Schagen. De hal waarin zij dat normaal spelen was qua tijdsduur onvoldoende beschikbaar en daarom stelden zij ons de vraag of het in onze hal zou kunnen. Dat bleek te kunnen en meerdere leden van onze club hebben op het toernooi zelf hand en spandiensten verricht, waarvoor ook bij deze nog veel dank. Dat zo'n toernooi in onze hal op deze wijze kon plaatsvinden is een van de voordelen van een eigen hal. Wellicht dat Polisport het een volgende keer weer in onze hal wil  organiseren!? 

 

Bestuurszaken

Binnen het bestuur is afgesproken dat Frans Kroon vice voorzitter zal zijn. 

Het bestuur is nog op zoek naar een bestuurslid die vooral de belangen van de competitie vertegenwoordigt. Mocht je daar belangstelling voor hebben neem dan contact op met de interim voorzitter: Mark Assenberg. Je kunt hem ook mailen op het voorzittersmailadres.

 

De tien-rittenkaart

Op de ALV is besloten dat de tien-ritten kaart voortaan alleen voor recreanten gebruikt kan worden. Voor competitiespelers geldt dat zij lid moeten zijn om zich volwaardig te kunnen inzetten voor training en/of competitie spelen en daar past een 10 ritten-kaart niet bij. 

Voor het gebruik van de tien-rittenkaart gelden een aantal afspraken: 

  • de kaart is 1 jaar geldig vanaf de datum van uitgifte
  • de aanvrager van de kaart meldt zich bij de ledenadministratie die de gegevens van de aanvrager in het systeem vastlegt. Hierdoor ontvangt de kaarthouder mails en de nieuwsbrief. De kaarthouder wordt niet als lid aangemeld bij de Badmintonbond. 
  • de eerste keer dat een kaarthouder in de hal komt verstrekt de Recreant Contactpersoon hem/haar de kaart. De naam wordt op de kaart geschreven evenals de 'geldig tot' datum en het eerste vakje wordt geknipt
  • elke volgende keer wordt gecontroleerd of de kaart nog geldig is, wordt een vakje geknipt, net zolang tot er geen lege vakjes meer over zijn
  • wil de kaarthouder nogmaals een kaart dan wordt de procedure opnieuw doorlopen
  • de prijs van de kaart is op dit moment €80 en kan bijgesteld worden indien daartoe besloten wordt 

 

Hal aangelegenheden

Mocht je klachten, vragen of opmerkingen hebben over de hal zelf, neem dan direct contact op met Peter Visser. Zijn gegevens staan op de poster in de entree en op het mededelingenbord in de hal. Het zou bijvoorbeeld kunnen gaan om lekkages, uitval van de verwarming, schoonmaak. 

Oproep is ook om na het spelen de hal op te ruimen, te vegen en te stofzuigen. Voor iedereeen is het prettig om in een schone hal te spelen en dat met elkaar verzorgen is een kleine moeite. 

De hal wordt 1 keer per week met een schoonmaakmachine geboend en een schoonmaakbedrijf houdt o.a. de kleedkamers en de kantine schoon. 

 

De tweede sporthal gaat open! 

 

De bouw van de tweede sporthal nadert zijn einde en daarmee ook de mogelijke overlast die iedereen ervan heeft ondervonden, bijvoorbeeld het gebrek aan parkeermogelijkheid. 

De opening van de tweede sporthal is op zaterdag 28 juni van 14.00 - 16.00. Iedereen is welkom om even een kijkje te komen nemen. 

 

 

 

 

 

De volgende nieuwsbrief wordt eind juni verstuurd. 

« Terug