Algemeen
Nieuwsbrief 24
Vrijdagavond activiteiten
Ook dit seizoen willen we voor onze leden weer een aantal activiteiten organiseren. Een aantal vrijwilligers heeft zich ingespannen om er vanaf november een leuke avond van te maken, waarbij het vooral gaat om de gezelligheid en het vergroten van het onderlinge contact. 2 November staat keezen centraal en 9 november klaverjassen. Zin in een pokertoernooi? Houd de website in de gaten.
Keezen
Op vrijdag 2 november a.s. gaan we voor het eerst keezen; aanvang: 19:45 uur; kosten: € 4,00 per persoon.
Voor sommige leden is keezen een bekend bordspel, voor anderen een nieuw fenomeen. Keezen is een bordspel dat mens-erger-je-niet combineert met kaarten. Er wordt geen dobbelsteen gebruikt. Je speelt met een partner, al is het in een soort van haat-liefde verhouding.
Uiteraard zullen we de spelregels voor beginners uitleggen. Iedereen kan dus meedoen. Wil al meer weten,kijk dan op Wikipedia of keezbord.nl
Wel moet je je even aanmelden van tevoren. Dat kan via het inschrijfformulier in de hal, maar ook via het formulier op website (zie Club)
Klaverjassen
Op vrijdag 9 november a.s. gaan we voor het eerst dit seizoen klaverjassen.
Aanvang: 19:45 uur.
Kosten: € 5,00 per persoon.
Er wordt zoals altijd gespeeld volgens het systeem Amsterdams-Utrechts (maatslag niet verplicht in te troeven en verplicht spelen)
Ook hebben we voor dit jaar gedacht de klaverjascompetitie in ere te herstellen, dus zet de volgende data maar alvast in de agenda:
21 december 2012 (Kerstdrive, met extra prijzen!!)
8 februari 2013
8 maart 2013
Aan het einde van deze vier avonden, waarbij de beste 3 resultaten tellen, wordt de winnaar uiteraard rijkelijk beloond!
De avonden gaan van start bij een minimale deelname van 8 koppels (4 tafels).
Wel moet je je even aanmelden van tevoren. Dat kan via het inschrijfformulier in de hal, maar ook via dit formulier.
Om een en ander goed te laten verlopen hebben we een reglement opgesteld. Deze is via onze site te raadplegen.
Grote Clubactie
De Grote Clubactie is weer van start gegaan. Ook dit jaar gaan we weer voor een goed resultaat.
Mijn streven is dat we gezamenlijk 800 loten verkopen.
Dit jaar werken we met een andere verkoopmethode, namelijk eenmalige incasso. Het grote voordeel is dat vooral onze jeugd niet meer met geld over straat hoeft. Lotenkopers geven een eenmalige machtiging af om het bedrag van hun rekening te laten afschrijven. Dat betekent dus ook dat de kinderen niet twee keer langs de deur hoeven te gaan.
Herfsttoernooi
Op zaterdag 10 november 2012 wordt het jaarlijkse Vennewater Herfsttoernooi weer gespeeld. Dit dubbel- en mixtoernooi is voor badmintonners van alle verenigingen op recreanten niveau, tot maximaal 3e klasse. Deelnamekosten per team bedragen 10,00 euro.
Voor inschrijvingen kan gebruik gemaakt worden van het formulier op deze website (of klik hier).
Voor vragen en/of opmerkingen kan een e-mail gestuurd worden aan bcvennewater.herfsttoernooi@gmail.com
Klant is Koning
Steeds meer leden van onze club doen hun dagelijkse boodschappen bij de Vomar. Daarom willen we je graag weer even de gratis “Klant-is-Koningkaart” (KIK-kaart) van de Vomar onder de aandacht brengen.
De KIK-kaart biedt naast veel voordelen, zoals acties en eventueel sparen, ook de mogelijkheid om onze clubkas flink te spekken. Je kunt deze kaart bij de klantenbalie in de Vomar aanvragen. Als je dat teveel moeite vindt, kun je de KIK-kaart ook via Peter van der Steen aanvragen.
Het enige wat je voor de vereniging moet doen is bij het afrekenen van de boodschappen je KIK-kaart te laten scannen. Onze vereniging ontvangt dan 0,5% van het door jou afgerekende bedrag. Met andere woorden: Je koopt bij de Vomar en spaart zonder verdere kosten ook voor onze vereniging. Voorbeeld: Gemiddeld besteed bedrag per week € 150.00 is per 3 maanden € 1950.00 en dat komt neer op € 9.75 voor uw vereniging. Bij 10 deelnemers is dat al € 97,50 en bij 50 deelnemers € 487,50. Makkelijker kan het bijna niet !!!!!!.
Heb je al zo’n Vomar “Klant-is-Koningkaart”, geef dan je naam en kaartnummer aan Peter van der Steen door, zodat hij ervoor kan zorgen dat er een koppeling wordt gemaakt met onze vereniging. Doe mee met deze actie en spek de clubkas van onze vereniging. Je kunt ook gebruik maken van de brievenbus in de hal om je aan te melden of je KIK-kaartnummer door te geven.
Nieuw meubilair
Ter verfraaïng en opfrissing van de kantine hebben we de oude en versleten stoelen vervangen. Deze zijn ons geschonken door Knuwer&Creutzberg Advocaten te Alkmaar. Waarvoor onze hartelijke dank.
Tevens zijn de tafels vervangen door modernere exemplaren. Met dan aan Ben Denekamp en het Open Huis.
Barvrijwilligers
Met ingang van het nieuwe seizoen zijn er een paar zaken veranderd, die met name voor barvrijwilligers van belang zijn. Daarom onderstaand de belangrijkste punten:
• Peter Wolkenfelt is niet langer verantwoordelijk voor de planning en inkoop. Wel zal hij zich nog blijven bezighouden met de catering bij verhuur aan derden. Hierbij zorgt hij ook voor de keuken en de barbezetting.
• De inkoopzaken voor de bar zijn overgenomen door Frank Jansen: 06 53436357.
• De planning en agenda worden voortaan door Willem Koreman gedaan: 06 23187170 of 072 5337363.
• Beide heren zijn ook lid van de barcommissie.
• Met ingang van het nieuwe seizoen zijn de prijzen iets aangepast, wees hierop attent bij afrekenen.
• Rechts naast de ingang van de keuken is aan de muur van de bar een plastic mapje bevestigd met daarin de volgende zaken: Horecavergunning, Bestuursreglement Alcoholverstrekking en papieren van Matthijs de Moel en Frank Jansen tav de eisen mbt sociale hygiëne. Bij eventuele controle dienen deze paparassen overlegd te worden.
Bij bardienst vragen we nog aandacht vragen voor:
• Aanvullen barvoorraad en afvoeren lege flessen.
• Bij vullen koelkasten, altijd de nieuwe voorraad achter de staand flesjes plaatsen, zodat die als eerste verkocht worden. Dit i.v.m. de houdbaarheidsdatum.
• Bij frituren, gebruik magnetron- en heteluchtoven , ook na afloop alles goed schoon achterlaten.
• Volle afvalbakken en kartonnen dozen afvoeren. (afvalcontainer in berghok aan buitenzijde gebouw)
• Bij het verlaten van het pand na 24.00 uur, valt de voordeur weliswaar automatisch in het slot, maar moet desondanks met de sleutel nog extra worden gesloten. Wanneer dit wordt vergeten, opent de deur zich de volgende dag automatisch. Het is de laatste tijd wel eens voorgekomen, dat de voordeur overdag open stond!
« Terug